You can make a difference in the Apple Support Community!

When you sign up with your Apple Account, you can provide valuable feedback to other community members by upvoting helpful replies and User Tips.

Looks like no one’s replied in a while. To start the conversation again, simply ask a new question.

Apple ID

Jag har fått ett mejl från ”Apple” där det anges att mitt Apple-id är stängt idag av säkerhetsskäl.

Jag har fått ett mejl från ”Apple” där det anges att mitt Apple-id är stängt idag av säkerhetsskäl. Jag ska klicka på en länk för att bekräfta mitt lösenord. Mejlet har en konstig rubrik, inleds med : Re:

Jag blev misstänksam och undrar om ni skickat mejlet eller om det är någon som vill lura mig att lämna ut mitt lösenord. Ni får gärna skicka svaret till min e-postadress:


Vänliga hälsningar Suphanee

iPad, iPadOS 16

Posted on Sep 5, 2023 10:04 PM

Reply
Question marked as Top-ranking reply

Posted on Sep 5, 2023 10:09 PM

Det meddelandet är falskt. Vidarebefordra den till reportphishing@apple.com som en bilaga och radera den sedan.


Om ett Apple-ID verkligen blir låst eller inaktiverat kommer dess ägare att få veta när de försöker logga in på det istället för via e-post.


(244111)

1 reply
Question marked as Top-ranking reply

Sep 5, 2023 10:09 PM in response to suphanee288

Det meddelandet är falskt. Vidarebefordra den till reportphishing@apple.com som en bilaga och radera den sedan.


Om ett Apple-ID verkligen blir låst eller inaktiverat kommer dess ägare att få veta när de försöker logga in på det istället för via e-post.


(244111)

Apple ID

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple Account.