Google Drive on MacBook Air M3

I need some help with Google Drive on my MacBook Air M3.

I've started learning Catalan. My teacher is sharing course materials and assignments on Google Drive. Trouble is, I can't access them. When I click on a document she shares by e-mail, I get the message "Access denied" and an instruction to "Request access, or switch to an account with access". I only have one Google Mail account. The same happens on my iPhone 14.

My teacher tells me that I should be able to see the documents she shares on my Google Drive under "Shared with me". But the only document I have under "Shared with me" is the lesson calendar sent by the language school from its own e-mail address. I don't even know how it got there.

Would it help if my teacher shared the documents to my Google Mail account rather than my icloud email address?

Could somebody explain what is going on and how I can view the documents shared by my teacher on my Google Drive?

[Modifié par l’Hôte]

MacBook Air 13″, macOS 26.0

Publiée le 20 oct. 2025 à 00h24

Répondre
3 réponses

Le 20 oct. 2025 à 02h53 en réponse à russbruss1960

Hello,

"Would it help if my teacher shared the documents to my Google Mail account rather than my icloud email address?"

Serait-il utile que mon professeur partage les documents sur mon compte Google Mail plutôt que sur mon adresse e-mail iCloud ?

> Je pense qu’il est préférable qu’avec les applications gérées par le groupe Alphabet Inc. dont Google est une de ses principales filiales d’utiliser systématiquement votre adresse  @gmail.com.

I think it is better than with the applications managed by the Alphabet Inc. group, of which Google is one of its main subsidiaries, to systematically use your @gmail.com address.

> Avez-vous dans votre Compte Google > Gérer votre compte Google > Adresses e-mail 

inscrit votre compte icloud comme adresse e-mail de récupération ?

Do you have in your Google Account > manage your Google Account >Email addresses Registered your iCloud account as your recovery email address?

Cordialement,

Cette discussion a été fermée par le système ou l’équipe de la communauté. Vous pouvez voter pour les publications que vous jugez utiles ou effectuer des recherches dans la communauté pour trouver des réponses supplémentaires.

Google Drive on MacBook Air M3

Bienvenue dans la Communauté d’assistance Apple
Un forum où les clients Apple s’entraident avec leurs produits. Faites vos premiers pas avec votre compte Apple.