You can make a difference in the Apple Support Community!

When you sign up with your Apple Account, you can provide valuable feedback to other community members by upvoting helpful replies and User Tips.

Looks like no one’s replied in a while. To start the conversation again, simply ask a new question.

Trådlösa Tangentbord

Hej,

min svenska trådlösa tangentbord (original parat med iMac) började plötsligt skriva allt på Tyska och tangenterna u i o j k l m 7 8 9 är döda, men sama trådlösa tangentbord fungerar perfekt som extra tangentbord till 11 år gammal MacBook, så den trådlösa tangentbordet är inte trassig.

Någonting gick fel med inställningar för Språk&Region, Bluetooth eller/och Tangentbord. Allt fungerade hela 3 år, datorn skrev på Svenska, Engelska, Tyska, Slovenska, Ryska eller även Japanska, men nu är ALLT bara Tyska... Hur kan jag ställa om systemmet att få tillbaka åtminstone Svenska och Engelska??

Hjälp, någon som känner till krångel med Magic Keyboard.

(det här skriver jag på ett enkelt USB tangentbord)

Peter W

iMac 27″ 5K, macOS 11.6

Posted on Oct 5, 2021 2:13 PM

Reply
Question marked as Top-ranking reply

Posted on Oct 6, 2021 10:22 AM

Thanks for your advice, some hours ago I got from Tom Gewecke the advice to go to Accessibility Preferences and turn OFF Mouse Keys. That worked perfectly and now the Magic Keyboard works perfectly again. Thank you for you both and to the community. Peter W

Similar questions

3 replies

Trådlösa Tangentbord

Welcome to Apple Support Community
A forum where Apple customers help each other with their products. Get started with your Apple Account.